tag:blogger.com,1999:blog-251105975787327128.post3552100983240041973..comments2023-06-16T13:16:27.269+02:00Comments on Jordi Martinoy i Camós: L'aeroport de Girona i el seu futurAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/10919726444511150751noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-251105975787327128.post-90641456838676468462009-12-09T07:17:51.798+01:002009-12-09T07:17:51.798+01:00M’ha agradat la foto de Lisboa que tens a sota. Pe...M’ha agradat la foto de Lisboa que tens a sota. Per cert, al restaurant Ruca que queda a mà esquerra, a l’alçada del tramvia, hi pots anar amb tota tranquil·litat. Es menja molt bé i barat. Jo hi vaig sovint.Miquel Saumellhttp://www.blogger.com/profile/10158815008839248784noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-251105975787327128.post-26426459161699799262009-12-09T07:07:31.021+01:002009-12-09T07:07:31.021+01:00Jordi,Entenc que per la teva feina defensis aquest...Jordi,<br>Entenc que per la teva feina defensis aquest model, només faltaria. Ho entenc però no ho comparteixo en absolut. Models de transportistes aeris bàsicament en tenim tres: en primer lloc les companyies normals (lufthansa, etc.), en segon lloc les companyies low cost (vueling, etc.) i per últim ryanair, que poc té a veure amb les altres dues.<br>Ryanair basa la seva filosofia en el maltracte continuat al client si això li representa un estalvi d’un euro, des del precís moment de comprar el bitllet fins a l’arribada al aeroport de destinació. I aquest model no pot ser bo de cap manera. Jo viatjo sovint des de fa molts anys, de vegades també em veig obligat a volar amb ryanair doncs té algunes destinacions que no ofereixen altres companyies, i cada cop que ho he fet em prometo a mi mateix no tornar-hi. No cal que et faci comparacions amb les altres companyies doncs m’imagino que ja les coneixes. Conec un munt de gent que, com jo, viatja molt sovint per feina, que es tenen absolutament prohibida aquesta companyia.<br>Dit això, basar el funcionament d’un aeroport en una sola companyia (és el cas de Girona) és molt perillós, i si aquesta companyia és Ryanair és un agreujant. El turisme (la majoria, sempre hi ha excepcions que confirmen la regla) que arriba amb Ryanair a Girona poc aporta a l’economia d’aquesta zona. Per entendre’ns, és el clàssic turisme low cost que va a Lloret i que tant ha degradat aquesta població. Amb totes les excepcions que vulguis, que no són gaires. És un turisme low cost que aporta xifres d’entrada importants de cara a l’estadística però a la vegada allunya un turisme de més qualitat que prefereix anar a altres llocs per no coincidir.Miquel Saumellhttp://www.blogger.com/profile/10158815008839248784noreply@blogger.com