dimecres, 28 de maig del 2008

Pèrdua de dos referents.

M'assebento en poques hores de diferència de la mort de Miquel Diumé i de Sebastià Salellas. Dos empordanesos adbduïts per Girona. A en Diumé l'he conegut tard, ja en la meva etapa de delegat del Govern a Girona. Volgué venir a presentar-se a la Delegació, acompanyat d'altres membres de la Junta del Col·legi de Periodistes, poc temps després de la meva presa de possessió. A partir de llavors hem coincidit en diverses activitats a Girona, com ara al lliurement de les Mosques de l'any passat. Poques coses puc afegir a les glosses que hem llegit i escoltat, com les d'aquest matí al tanatori de Salt per part d'en Salvador Garcia i el Conseller Nadal, sobre la seva trajectòria personal i professional. Ens ha deixat, en definitiva, un home bo, amb molt d'olfacte periodístic i bon humor.

A en Sebastià Salellas el vaig conèixer durant la meva etapa de col·legiat exercent del Col·legi d'Advocats de Girona. De fet, el meu primer judici en què vaig intervenir professionalment, per allà l'any 1992 a La Bisbal, va ser contra un client que defensava ell. En aquest cas concret allò que se li atribueix a Salellas de defensar causes perdudes va tenir un sentit literal, i és que el judici el va guanyar el meu client i, com resulta evident, això no va tenir a veure amb l'habilitat dels respectius advocats sinò amb la naturalesa del litigi. En qualsevol cas, jo mateix, que no disposava de cap estructura de suport, vaig haver d'anar al seu despatx de la Plaça Marquès de Camps a recollir el taló amb la meva part de les costes. No cal dir que, recent llicenciat com era, em tremolaven les cames i desitjava poder resoldre el tràmit ràpidament sense coincidir amb Salellas, que per mi era una mena de gegant del dret. Però va ser ell personalment qui m'obrí la porta, em lliurà el taló i em felicità donant-me ànims per la meva trajectòria professional. Posteriorment han estat diversos els encontres amb aquest prestigiós jurista i ciutadà compromès.

La setmana s'ha emportat doncs dues persones que han excel·lit professionalment i humana. Descansin en pau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada