
Per això m’ha semblat molt acertada l’obertura de l’autopista ferroviària entre Perpinyà i Luxemburg que el proper 29 de març es posarà en funcionament a França. La iniciativa de la SNCF pretén transportar uns 40 camions per tren en un trajecte de més de mil quilòmetres creuant tot el territori francès. La xarxa permet fins a quinze trens diaris.
Novament França (que disposa, recordem-ho, d'alta velocitat ferroviària des d'aviat farà trenta anys) endega una mesura que reduirà importants costos empresarials, socials i mediambientals. Val la pena recordar-ho en un moment com l’actual, en què a casa nostra tornem a constatar que els trens han estat històricament força oblidats de les prioritats d’inversió del govern espanyol.
Breu recull de premsa sobre l'autoroute ferroviaire Perpinyà - Luxemburg
-Comunicat de la SNCF
-RTL
-L'Humanité
-Le Figaro
-Les Echos
Joan, gràcies per les teves reflexions. Un post com el teu no és massa llarg, sinò que enriqueix aquest bloc, la qual cosa és tot un honor per mi. Miraré aquest web i estudiaré les vostres propostes, amb una convicció: l'ús del transport públic ja no és una opció sinò una necessitat. Salutacions
ResponElimina