diumenge, 4 de març del 2007

Quan els camions agafen el tren.

Un dels principals problemes dels grans eixos viaris del nostre país no és, al meu entendre, ni els peatges ni la manca de més carrils. Per mi, el que constitueix un veritable drama és l’intens trànsit de camions de gran tonatge. I és que el transport de mercaderies al nostre país, a diferència d’altres indrets del món civilitzat, es fa gariebé exclusivament per carretera. No cal esmentar l’impacte negatiu d’aquest trànsit, cada vegada més present, en matèria d’emissions contaminants, de sinistralitat a la carretera, de salut laboral pels conductors professionals o de fluïdesa de les nostres principals artèries viàries.

Per això m’ha semblat molt acertada l’obertura de l’autopista ferroviària entre Perpinyà i Luxemburg que el proper 29 de març es posarà en funcionament a França. La iniciativa de la SNCF pretén transportar uns 40 camions per tren en un trajecte de més de mil quilòmetres creuant tot el territori francès. La xarxa permet fins a quinze trens diaris.

Novament França (que disposa, recordem-ho, d'alta velocitat ferroviària des d'aviat farà trenta anys) endega una mesura que reduirà importants costos empresarials, socials i mediambientals. Val la pena recordar-ho en un moment com l’actual, en què a casa nostra tornem a constatar que els trens han estat històricament força oblidats de les prioritats d’inversió del govern espanyol.

Breu recull de premsa sobre l'autoroute ferroviaire Perpinyà - Luxemburg

-Comunicat de la SNCF
-RTL
-L'Humanité
-Le Figaro
-Les Echos

1 comentari:

  1. Joan, gràcies per les teves reflexions. Un post com el teu no és massa llarg, sinò que enriqueix aquest bloc, la qual cosa és tot un honor per mi. Miraré aquest web i estudiaré les vostres propostes, amb una convicció: l'ús del transport públic ja no és una opció sinò una necessitat. Salutacions

    ResponElimina